Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Dagligvarukedjan öppnar pop up-restaurang för hundar.

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Hon är Sveriges bästa butiksbiträde

Marie Svedberg har utsetts till Sveriges bästa butiksbiträde.

Comeback för skateboard i Gallerian

Comeback för skateboard i Gallerian

Det var länge en central plats i den svenska skateboardkulturen. Nu öppnar en ny satsning för skateboardintresserade i Gallerian i Stockholm.

Personaliserade erbjudanden säljer mer

Personaliserade erbjudanden säljer mer

Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.

Dagligvarukedjor utökar mobilskanning

Dagligvarukedjor utökar mobilskanning

Jakten på den friktionslösa kundupplevelsen fortsätter. Dagligvarukedjor eliminerar nu kassan för de som vill checka ut med mobilen.

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.

Esprit utvecklar kundupplevelsen med AI

Esprit utvecklar kundupplevelsen med AI

Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.

Lär dig podda i köpcentrumet

Lär dig podda i köpcentrumet

Man vill bjuda på inspiration, kunskap och roliga events. Nu testar Femman ett nytt koncept där köpcentrumet får besök av några av landets mest kända podcastprofiler.

Detta är en ren butik – i kundens ögon

Detta är en ren butik – i kundens ögon

För kunden är renligheten avgörande när man betygsätter butiker. De som rankas högst lyckas också bäst med att hålla rent – här är de mest kritiska delarna.

Kunderna mest nöjda med köp i fysisk butik

Kunderna mest nöjda med köp i fysisk butik

Ett generöst sortiment är inte alltid en framgångsrik strategi, framför allt inte för e-handlare. Detta enligt en ny studie som presenteras senare i år.