Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Disney öppnar café i modekedjans flaggskepp

Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.

Kika in i världens största Lushbutik

Kika in i världens största Lushbutik

I en tid då förnyelse behövs mer än någonsin, är tanken att den nya destinationsbutiken ska ge mer innovativa, kreativa och personliga upplevelser. Se bilderna här!

Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Fem AI-trender som förändrar e-handeln

Kundupplevelsen online handlar mycket om snabbhet, effektivitet och bekvämlighet. Områden där artificiell intelligens kommer göra stor skillnad framöver. Här är fem trender som utvecklar e-handeln.

Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

Olav Thon Gruppen satsar på ett nytt eventcenter i Mirum Galleria i Norrköping. På 4 000 kvadratmeter ska man erbjuda ett brett utbud av nöjen och aktiviteter.

Skobutik + nagelbar = sant

Skobutik + nagelbar = sant

Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder". 

Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.

Här är kedjorna med bäst kundservice

Här är kedjorna med bäst kundservice

Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.  

Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.