Här är kedjorna med bäst kundservice

Här är kedjorna med bäst kundservice

Euronics har handelns bästa kundmöte. Det visar Daymakerindex 2019 där kundbemötandet i 106 kedjor i 15 branscher har undersökts.  

Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.

Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.

Starbucks öppnar kiosk i butiken

Starbucks öppnar kiosk i butiken

Starbucks har tagit fram en kiosk för självbetjäning. Den används inne i butiken som man samarbetar med och kunden gör sina beställningar via mobilen. Så här fungerar det.

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

Köpcentrumet antar verkligen utmaningen att skapa upplevelser. Man siktar nu på att bli en ledande destination för events, konserter och underhållning. 

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.