Nu sällar sig Etsy till skaran som satsar på förstärkt verklighet. Med hjälp av AR ska det nu bli lättare att köpa konst.
Mumintrollen, som firar 75-årsjubileum i år, intar Drottninggatan under tre veckor i sommar.
Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Butiker som inte tar hälso- och säkerhetsfrågor i samband med COVID-19 på allvar kan komma att få betala ett dyrt pris. Det visar en ny undersökning.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.
Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Byggmax blir den första byggkedja som erbjuder självskanning av produkter. Systemet innehåller dessutom en digital karta över butiken.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.