Bjud kunden på nya upplevelser i hissen

Bjud kunden på nya upplevelser i hissen

”Hissen är en väsentlig och integrerad plattform som erbjuder intuitiva, stämningsskapande och uppkopplade upplevelser”.

Hållbart provrum flyttar in runt hörnet

Hållbart provrum flyttar in runt hörnet

Med hjälp av lokala provrum i kundens egna kvarter vill man förbättra servicen för nätshoppare – samtidigt som man skonar miljön.

En ny generation pop up-butiker

En ny generation pop up-butiker

Den första generationens pop up-butiker handlade till stor del om marknadskommunikation. Framtidens pop up är teknikdriven och har helt andra syften.

Coop satsar på augmented reality

Coop satsar på augmented reality

Ambitionen är att inspirera barn som vuxna att handla och laga mat tillsammans.

Digital visuell inspiration hos Preem

Digital visuell inspiration hos Preem

Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.

7-Eleven testar koncept utan kassor

7-Eleven testar koncept utan kassor

Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.

Anpassa rösten efter ditt varumärke

Anpassa rösten efter ditt varumärke

Amazon har lanserat en tjänst för att anpassa rösten för Alexa Skills, det vill säga för tjänster och funktioner kopplade till den digitala röstassistenten.

Ikea lovar att ge kunden mer datakontroll

Ikea lovar att ge kunden mer datakontroll


Här är detaljhandelns tyngsta trender

Här är detaljhandelns tyngsta trender

Kuraterad retail, nolltolerans och nya butiksformat. Vi har sammanställt trenderna inom detaljhandeln som du absolut bör ha koll på under de kommande åren.

Templet utmanar synen på framtidens butik

Templet utmanar synen på framtidens butik

Templet sätter fokus på den rumsliga upplevelsen. Man vill utmana synen på vad framtidens fysiska butik kan vara.