5 saker som skrämmer bort kunden

5 saker som skrämmer bort kunden

 
Det pratas mycket om den digitala handelns snabba utveckling – mer sällan om de dolda fördelarna med e-handeln. Som att kunderna slipper andas in motbjudande dofter. Här är fem saker som får kunden att lämna butiken.
Här utmanar Ikeas pop up konventionella regler

Här utmanar Ikeas pop up konventionella regler

 
Ikea vill via en ny typ av pop up-aktivitet i citykärnan uppmana konsumenten att ifrågasätta sättet man ser på mat. Aktiviteten är en del av ett globalt tema som bottnar såväl i Ikeas affärsidé som i insikten om att maten förenar oss.
Bidrar till mångfald genom matinspiration

Bidrar till mångfald genom matinspiration

 
Åhléns bjuder in sina kunder till kulinariska upplevelser och inspirerar till att öka mångfalden på sommarens festbord med kampanjen "Alla länders land".
Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival

Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival

 
Köpcentrumet bjuder in till en festival i skönhetens tecken. Under evenemanget lockar man med trendspaningar, seminarier och välfyllda goodie bags. Skönhetsfestivalen Beauty Unbound Pop Up samlar Londons främsta namn inom hår, makeup. I samarbete med Hearst Magazines UK arrangerar köpcentrumet Westfield London en flera dagar lång skönhetsfestival som pågår mellan 6 och 15 maj. Festivalen arrangeras även på … (läs mer)
Konsumenterna vill ha effektiv shopping

Konsumenterna vill ha effektiv shopping

 
Se till att ha kunnig personal. Nio av tio konsumenter anser det vara avgörande för hur ett varumärke upplevs. Och lämna dem för guds skull inte ståendes i långa köer, en av fem anser att det är oacceptabelt. Detta enligt en färsk undersökning. I en undersökning från Epson konstateras att det mesta finns att få … (läs mer)
Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Tyst timme i butiken för känsliga kunder

 
Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.
KappAhl partner till Eurovision 2016

KappAhl partner till Eurovision 2016

 
"Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är", säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.
Så lyckas du med kundservice via Twitter

Så lyckas du med kundservice via Twitter

 
Twitter är en snabb och lättillgänglig kanal för kundservice. Undersökningar visar att kundnöjdheten kan öka med 20 procent hos de företag som erbjuder service via Twitter. Här är sju tips som hjälper dig att lyckas.
Den ultimata butiksupplevelsen

Den ultimata butiksupplevelsen

 
Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping.
Aktivitetstrenden fortsatt stark

Aktivitetstrenden fortsatt stark

 
Trenden med aktiviteter och lekland i detaljhandeln växer sig allt starkare. I höst slår företaget Bounce upp sin 4 300 kvadratmeter stora trampolinpark i Kungens Kurva utanför Stockholm.