Jula utökar satsning på e-handel i Europa

Jula utökar satsning på e-handel i Europa

”Att etablera e-handel på den europeiska marknaden ligger helt i linje med viljan att alltid sikta högre. Vi ser en stor kommersiell potential”.

Bättre kundupplevelse med AI-beställning

Bättre kundupplevelse med AI-beställning

Ett automatiserat och röststyrt beställningssystem skapar en mer strömlinjeformad upplevelse – och gör medarbetarnas uppgifter enklare och roligare.

Tematiserade upplevelser lockar familjer

Tematiserade upplevelser lockar familjer

Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.

Nio av tio inleder shoppingen online

Nio av tio inleder shoppingen online

De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.

Medlemsbutik pressar priset med automation

Medlemsbutik pressar priset med automation

Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.

Här gör Picadeli entré i USA

Här gör Picadeli entré i USA

Picadeli har tagit steget in i USA i och med ett nytt samarbete. Picadeli har öppnat salladsbarer i sex enheter hos tre dagligvarukedjor.

Miljö i fokus när festival lyser upp staden

Miljö i fokus när festival lyser upp staden

Festivalens verk visas på olika platser i staden och innehåller en rad olika ljuskonstformer. Gemensamt för många verk är att de uppmärksammar miljöfrågor.

Håll i retailhatten – Amazon öppnar 260 butiker

Håll i retailhatten – Amazon öppnar 260 butiker

Under 2021 har Amazon accelererat satsningen på konceptet Fresh. De kommande åren ökar man farten ytterligare och öppnar 260 butiker – i Europa.

Ännu en storkedja testar kassalös teknik

Ännu en storkedja testar kassalös teknik

Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.

Toys”R”Us öppnar nytt flaggskepp

Toys”R”Us öppnar nytt flaggskepp

Toys"R"Us ska öppna ett nytt flaggskepp. Det nya flaggskeppet blir cirka 2 000 kvadratmeter stort och sträcker sig över två våningsplan.