Lululemon satsar på recommerce

Lululemon satsar på recommerce

Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.

Amazon öppnar fygital salong

Amazon öppnar fygital salong

I detta fygitala koncept mixas en fysisk butiksupplevelse med digital teknik.

Hyperlokal leverans med robotar

Hyperlokal leverans med robotar

Robotarna har redan utfört 6 000 leveranser från caféer och restauranger. Nu hakar detaljhandelskedjorna på.

En Manic Monday i Storbritannien

En Manic Monday i Storbritannien

Det blev en minst sagt intensiv måndag i Storbritannien när bland annat retail och pubar åter öppnade.

Nike lyfter in second hand i butik

Nike lyfter in second hand i butik

Nike delar in inlämnade produkter i tre kategorier. Lösningen rullas ut i butik just nu.

Norrmän hämtar utanför butik

Norrmän hämtar utanför butik

I Norge är nu Clas Ohlsons leveransalternativ ”Hämta utanför butik” mer populärt än någonsin. Det bedöms vara här för att stanna.

Sportkedja öppnar framtidens butik

Sportkedja öppnar framtidens butik

Med löparbanor, klätterväggar och simulatorer vill man inspirera sina kunder.

Samlar stadens bästa under ett tak

Samlar stadens bästa under ett tak

Läget är spektakulärt, erbjudandet är handplockat. Time Out Market samlar det bästa från staden under ett och samma tak.

Butiken är ”världens största billboard”

Butiken är ”världens största billboard”

Hundratusentals passerar detta nya spektakulära showroom dagligen. Man kallar butiken för världens största billboard.

Lululemon dubblade digital försäljning

Lululemon dubblade digital försäljning

Lululemon har nått sitt mål att fördubbla sin försäljning via e-handel. Man gjorde det tre år tidigare än beräknat.