Kollektionen är framtagen för Instagram och syftet är att skapa uppmärksamhet kring varumärket – men också att bidra till ett mer hållbart sätt att handla.
Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.
Food halls fortsätter sitt segertåg runtom i världen. Nu har det öppnat en variant som tar sig an ytterligare en trend; vegansk mat. Det blev succé från start.
Medievarumärket Monocle har tillsammans med Lagardere Travel Retail utvecklat ett nytt butikskoncept. Det är skräddarsytt för att passa just travel retail.
Det amerikanska hållbara modevarumärket Everlane har nu tagit steget in på Alibabas Tmall Global.
Sportvarumärket Puma satsar på personalisering, digitala upplevelser och interaktiva speglar i sitt nya flaggskepp. Se bilderna från butiken här!
Med sitt nya flaggskepp vill varumärket stänga av kundens autopilot för shopping. Med hjälp av ny digital teknik bjuder man in till träningspass i butiken tillsammans med sportikoner i världsklass.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.