Bilgarage förvandlades till designbutik

Bilgarage förvandlades till designbutik

Butiken präglas av lokalens historia som garage med stora ytor och låg takhöjd. Följ med på en inspirerande rundtur med visual merchandising på hög nivå!

Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.

Walmart tar upp kampen med Amazon Prime

Walmart tar upp kampen med Amazon Prime

Amazon dominerar e-handeln i USA, mycket tack vara framgångarna med lojalitetsprogrammet Prime. Nu tar Walmart upp kampen med en ny lösning.

Senare orderstopp och snabbare utlämning

Senare orderstopp och snabbare utlämning

Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.

Wellness i Primarks första pop up

Wellness i Primarks första pop up

Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.

Kassalösa Amazon Go femdubblar ytan

Kassalösa Amazon Go femdubblar ytan

Amazon öppnar en supermarket med kasssalösa Amazon Go-tekniken. Storleken är inte längre ett problem. ”Fem eller tio gånger större, det spelar ingen roll”.

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.

Ingka Centres förnyar klassisk park

Ingka Centres förnyar klassisk park

Ingka Centres ska förnya en klassisk park i staden. ”Vi ska vitalisera den genom att utöka den samt införa nya hållbara funktioner och miljövänliga lösningar.”

Produktionen är butikens skyltfönster

Produktionen är butikens skyltfönster

Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.

Kunden betalar med sin tid på Ikea

Kunden betalar med sin tid på Ikea

Kunderna kan betala med sin tid hos Ikea. Ju mer tid man får resa för att komma till varuhuset desto mer rabatt får man. Bakom kampanjen finns två insikter