Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
H&M har lanserat produkttransparens för sina plagg. Den nya funktionen ska göra det enklare för kunden att ta hållbara köpbeslut, både online och i butik.
För att möta kundernas krav på bekvämlighet och enkla lösningar lanserar Ica i höst expressleveranser av måltidslösningar kombinerat med dagligvaror.
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.
Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.
Coop har lanserat ett test för dagligvaror på nätet. Kunden kan välja att hämta ut matkassarna vid ankomsthallen på flygplatsen.
Hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z.
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.