Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.

Hållbara val via transparens hos H&M

Hållbara val via transparens hos H&M

H&M har lanserat produkttransparens för sina plagg. Den nya funktionen ska göra det enklare för kunden att ta hållbara köpbeslut, både online och i butik.

Ica expresslevererar mat och dagligvaror

Ica expresslevererar mat och dagligvaror

För att möta kundernas krav på bekvämlighet och enkla lösningar lanserar Ica i höst expressleveranser av måltidslösningar kombinerat med dagligvaror.

Detta vill kunden köpa via röststyrning

Detta vill kunden köpa via röststyrning

En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.

Kedjan vill nå yngre med second hand

Kedjan vill nå yngre med second hand

Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.

Hämta dina dagligvaror på flygplatsen

Hämta dina dagligvaror på flygplatsen

Coop har lanserat ett test för dagligvaror på nätet. Kunden kan välja att hämta ut matkassarna vid ankomsthallen på flygplatsen.

Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

Hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z.

Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.