Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Ska lyfta stadsdelens utvecklingspotential och framtid i form av ett kunskapstätt evenemang.
Det italienska varumärket Prada öppnar ett nytt koncept tillägnat naturens olika miljöer.
Ska identifiera och koppla samman rätt verksamheter med rätt aktörer för en relevant lokal.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Urban Delis medgrundare öppnar sin nya satsning i den nya centrumsatsningen.
Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.
Nu växer en ny destination fram, här är ambition att skapa ett inbjudande vardagsrum i stadskärnan.