McDonald’s har öppnat ett nytt flaggskepp i New York City vid Times Square. Här erbjuder man den senaste tekniken, men även en lugn och avslappnad miljö. Se bilderna här!
Apple har öppnat en ny butik, denna gång inne i en klassisk biblioteksbyggnad. Se bilderna här.
Bergendahls Food vill komma närmare kunderna i stadskärnorna och lanserar ett koncept med mindre butiker. En matbutik med utbudet av en stormarknad, men med större tillgänglighet och kringtjänster.
För att uppmärksamma lanseringen av pizzor byter 7-Eleven tillfälligt namn till Sette Undici. Man titulerar sig Sveriges största pizzeria.
Amazon, Birchbox och Sephora erbjuds yta av andra butiker, exempelvis i utbyte mot en del av gästernas intäkter. Så här lyckas man med sin butik i butiken.
VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Jysk har öppnat sin första XL-butik, den finns i Kungens Kurva. Butiken rymmer varor som tidigare enbart sålts online. "Vi tror på en samverkan mellan fysiska butiker och e-handel".
Med start i den nyligen ombyggda butiken vill Hemköp möta den ökande efterfrågan på färdiga måltider. Nu ska konceptet testas i fler butiker.