Det har skrivits mycket om Åhléns nya outletkoncept. Men långt ifrån alla har sett själva butiken. Här är bilderna som visar hur konceptet är sammansatt.
Benetton har invigt sitt nya flaggskepp. Själva konstaterar man att konceptet är informellt, med ytor för hi-tech. Spektakulära LED-portaler lockar in kunderna.
Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt
För att få fler barn att byta en del av påskgodiset till nyttigare alternativ har Ica tagit fram ett sortiment med frukt och grönt i lekfulla förpackningar. I det nya påsksortimentet finns bland annat avokadabra, blåkullebär och påskpraliner.
I höstas inledde Polarn O. Pyret ett omfattande varumärkesarbete. Nu tar man nästa stora steg och öppnar ett flaggskepp med helt nytt butikskoncept.
Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.
Funktionalitet går oftast före upplevelser i dagligvarubutiken. Följ med in i ett inspirerande undantag med upplevelser och hälsosam mat till lågpris.
Varumärket skapar ryggsäckar och väskor som bryter normer. I butikerna visar man sina egna produkter, men samtidigt skapar man en scen för unga kommande designers. Nyligen öppnade man i Köpenhamn.
Visst, det är en butik. Men det är också en tidsmaskin som tar kunden tillbaka till 1930-talet. Resan är fylld av nostalgiska detaljer. Se bilderna här!
Poppee store säljer smycken och accessoarer i en liten oas mitt i världsmetropolen Peking. På 32 kvadratmeter skapar man en himmelsk upplevelse med gyllene solstrålar och svävande moln.