Ytterligare sju miljoner kvadratmeter köpcentrum byggs under 2015

Det är full fart framåt som gäller för europeiska köpcentrum. I Milano byggs just nu vad som kommer att bli Europas största shoppingcenter.

Kunderna shoppar mer när de är hungriga

Spenderar 64 procent mer än mätta.

Utbudet av ekologiska produkter har ökat

Ekomatcentrum har inventerat livsmedelsbutiker.

Nu tar männen över e-shoppandet


Omnichannel – så vill kunderna ha det


Nu räcker det – 5 miljoner misslyckade e-köp!

För stora shorts och golvspeglar i miniformat. Efter fem miljoner misslyckade e-handelsupplevelser införs nu fri retur för att få fart på tillväxten i onlinehandeln.

Därför lämnar e-kunden varukorgen


#ekolöftet Årets mest hållbara kampanj

Coop är branschledande inom hållbarhet. Kampanjen #ekolöftet har utsetts till Årets mest hållbara och varumärkesbyggande kampanj.

Fjällräven Sveriges mest hållbara klädmärke


Detaljhandeln fortsätter att växa

HUI Research har publicerat en prognos för konsumtionen under 2015 och 2016. I prognosen bedöms den svenska ekonomin som fortsatt stabil.