En ny studie visar att innehållsrika, personliga upplevelser aldrig varit viktigare. Läs mer om vad de som lyckas bäst har gemensamt.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
Förväntningen på snabba och flexibla leveranser ökade under 2022. Men många handlare kämpar med sin last mile – här är de största utmaningarna.
E-handelns omsättning sjönk under december. Summerat innebar helåret 2022 en kraftig minskning för flertalet branscher.
En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
Den prisjusterade försäljningsutvecklingen i dagligvaruhandeln uppskattas till -9,3 procent under november.
En studie visar på skilda uppfattningar i handeln och hos konsumenterna. Bland annat gällande leveranser, hållbarhet och alternativ när det är tomt i hyllan.
Trots att priserna på mat stiger kraftigt ökar andelen konsumenter som anser att Krav ger mervärde. Det visar en ny undersökning.
Har du koll på Granola Girl, Y2K och Gorpcore? Här är trenderna som färgar 2023 enligt 15 000 unga svenskar.