Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
Spendrups uppmanar medarbetare, kunder och partners att förbättra branschen i en hållbar riktning. Ambitionen är att säkerställa långsiktig konkurrenskraft.
Ikeas CDO delade under WRC med sig av grunderna i företagets digitala utveckling. Barbara Martin Coppola berättade om tre nödvändiga hörnstenar i strategin.
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Världens största detaljhandelskedja Walmart var till synes oövervinnerlig, men hamnade i trubbel. Nu står Amazon inför samma öde – här är sex anledningar till detta.
Kvinnan på tunnelbanan har ett par välfyllda papperspåsar från Primark vid sina fötter. Två klisterlappar håller ihop dess kanter. Det är där och då det blir tydligt att kedjan har samma strategi som Amazon.
Bakom Amazons framgång finns en mycket enkel modell som kan appliceras även av andra aktörer. Tungt meriterade professor Barbara Kahn har skrivit en bok om hur man blir en vinnare i tider av ständig innovation. Här är hennes tyngsta råd.
Det är nästa stora disruptiva kraft. Försäljningen via digitala röstassistenter väntas öka dramatiskt. Så här gör du för att lyckas i den nya kanalen.
Dagligvaror är i fokus, men alla kan lära av slutsatserna. En ny undersökning kartlägger vad som driver kundernas uppfattning om kedjorna och vad som gör vissa till vinnare. Det visar sig att det finns fyra gemensamma strategier.
Tre strategier för returer dominerar detaljhandeln. Med en kombination av dessa kan man skapa ett vinnande koncept som ökar försäljningen. Det konstaterar man i en färsk rapport.