Som en del av en större satsning på säkerhet förser Lidl sin butikspersonal med kroppsburna kameror.
”I år rekryterar vi ännu fler kollegor för att säkerställa att det alltid finns någon till hands.”
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.
Nytt butiksformat ska hjälpa människor att utforska och dessutom skydda det lokala friluftslivet och dess natur.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Frångår de traditionella medarbetarsamtalen till förmån för en tätare dialog.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
”Vi vill identifiera våra talanger inom bolaget”, säger Sofie Almqvist Gärtner, People Director på Apoteksgruppen.
Varuhuskedjan Åhléns inleder en stilutmaning där man använt sina egna medarbetare som modeller.