Lidl testar om nonfood kan stå på egna ben. Här har man öppnat ett nytt koncept som kan visa vägen framåt för dagligvarukedjan.
Lidl lanserar för första gången en gemensam varumärkeskampanj i samtliga länder kedjan är verksam i.
Lågpris vinner mark i Europa Nya siffror visar att formatet lockar gammal som ung – men förväntningarna skiljer sig mellan ålderskategorierna.
Konceptet är väletablerat i Europa och enligt Lidl ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor.
Landets största dagligvaruaktör lanserar nu ett nytt extremt lågpriskoncept. Så här ska man lyckas pressa priserna.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Ny rapport visar att lågprishandeln är på stark frammarsch i Sverige.
Lågpriskedjan Aldi växer så det knakar. Nu har man ingått ett avtal som innebär att man förvärvar 400 butiker.
Regeringen har uppmanat dagligvaruaktörerna att ta ansvar gällande de rusande matpriserna. Nu agerar Lidl genom att sänka och låsa priser.
Gekås sätter nya rekord – VD Patrik Levin hänvisar till förbättrad upplevelse. Företaget tillhör en kategori vi kommer höra mer av framöver.