Kaufland fortsätter växa i Europa och vässar sitt lågprisformat i stormarknadsstorlek. Tre nya butiker visar hur kedjan utvecklar konceptet och stärker sin position på marknaden.
En ny logik växer fram i handeln. Fem avgörande skiften visar hur butikens roll omdefinieras och varför framtidens format handlar mer om syfte än yta.
Från H&M:s återkomst och Zaras uppdaterade flaggskepp till RH:s storsatsning – här är handplockade internationella nyheter i kortformat.
E-handeln växer i nya regioner, techjättar expanderar och samarbeten mellan branscher nyckeln till innovation.
Dagligvarukedjan fortsätter sin expansion med nya butiker. Nu öppnar två enheter med det senaste kompaktformatet.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt kompakt butiksformat. Med en snabb och bekväm upplevelse vill man få kunderna att stanna i närområdet.
”I vårt nya format skräddarsyr vi varje kvadratmeter för de unika, snabba behoven som finns i en urban livsstil”.
Under hösten öppnar Kjell & Company en ny butik i mikroformat. Sortimentet anpassas för att göra kundernas tillvaro enklare och bekvämare.
Budskapet i kedjans framtidsplaner: Vi ska öppna 22 000 butiker de kommande tio åren.
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.