Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.
”Både makeup och hudvård är växande segment”, säger marknadschef Anna Martinsson.
Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.
”Här vi kan ifrågasätta och utveckla gränsdragningen mellan varumärke, art och filmprojekt”.
Nu har H&M Home öppnat en ny konceptbutik i Paris. Här vill man inspirera och överaska sina kunder.
Hypade varumärket Allbirds utökar sitt erbjudande när man nu tar steget in i nya produktkategorier.
Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
Systembolaget vill möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar.
En revolution pågår inom främst dagligvaruhandeln och servicehandeln. Nu blir Whole Foods Market kassalöst.
Stationen blir Sveriges första självbetjäningsbutik inom kedjan OKQ8. ”Vi ser stor potential i det här”, säger affärsutvecklare David Persson.