Lidl utökar satsning på eldrivna transporter. ”Detta gör verklig skillnad”, säger Anna Pärsdotter, logistikchef på Lidl Sverige.
Tack vare ett lokalt initiativ och ny teknik finns en nybyggd butik på 65 kvadrat som erbjuder runt 1 000 artiklar på hyllorna och är öppen dygnet runt.
Under 2021 har Amazon accelererat satsningen på konceptet Fresh. De kommande åren ökar man farten ytterligare och öppnar 260 butiker – i Europa.
Lågpriskedjan har konverterat en befintlig butik till en hybridmodell. Kunden kan plocka åt sig varor och sedan lämna butiken. Trenden med kassalös teknik fortsätter att växa.
En ny undersökning visar att svenska konsumenter blir irriterade av skiftande prissättning och väljer bort handlare som har olika pris på hemsida och i butik.
Dags att börja ta den virtuella världen på allvar. Nike har förvärvat ett banbrytande företag specialiserat på bland annat virtuella sneakers.
Tyresö Centrum visar starkare besökssiffror och omsättning jämfört med övriga landet. Under 2022 är fler nya koncept på väg in i centrumet.
En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.
Bolist-kedjan har tagit fram ett nytt butikskoncept. Dessutom har man putsat på sin payoff.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.