Med en ny AI-robot vill köpcentrumet sprida glädje och hjälpa kunderna att rimma på de nyinköpta klapparna.
Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Auchans satsning är en del av ett ökat fokus på digitala lösningar och nya butikskoncept.
Lindex skapar ett nytt AI-verktyg som ska revolutionera hur man stöttar medarbetare i butik.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.
Zalando utforskar hur ChatGPT kan utveckla shoppingupplevelsen. ”Det här är bara början”.
Levi's ska nu utforska hur AI kan bidra till att öka mångfalden i företagets visuella kommunikation.