Varuhuskedjan Printemps har öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp. Konceptet är skräddarsytt för en ny era av upplevelsedriven retail.
Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Stronger etablerar fysisk butik. ”Det här är mer än en butik, det är början på något större”.
”Vi tar ännu ett steg mot koncept som kombinerar butik med en större upplevelse”.
Under fyra dagar visas konst från 25 länder på 2 000 kvadratmeter i köpcentrumet.
Fashion Loop öppnar i Marieberg. ”Ett steg i vår strävan att göra hållbart mode mer tillgängligt för allmänheten”.
En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.
Forskare har kartlagt hur en rad faktorer påverkar vilket som är det mest klimatsmarta sättet att handla.
Att lyfta fram människan som ska använda all teknik som det surras om just nu känns mycket sympatiskt. Och klokt.
Under februari backade försäljningen av second hand i Sverige kraftigt. Detta är orsakerna.