Prognosen för dagligvaror tyder på en svacka de kommande fem åren. Onlineförsäljningen spås öka snabbare än försäljningen i butik.
En ny studie har jämfört en cirkulär affärsmodell med en linjär. Resultatet visar att två faktorer är avgörande för lönsamheten.
Efter utvärdering står det nu klart att det blir en fortsatt satsning på hybridbutiker under året.
Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.
Kedjan testar en ny AI-baserad tjänst för medarbetare i butik. Ambitionen är att minska mängden produkter som kastas.
Restaurangkedjan Five Guys siktar nu in sig på Sverige. Så här ser den offensiva etableringsplanen ut.
I Casalls nya koncept möter mode innovativ funktion. Med designen vill man hylla kvinnliga former, styrka och passion.
Modekedjan Mangos butiksöppningar är en del av en expansion som påbörjades 2022.
Bred satsning på levande stadskärna. ”Aldrig tidigare har en så skarp utvecklingsstrategi för stadskärnan tagits fram”.
Varumärket ville pånyttföda sin fysiska närvaro. Resultatet: en nyskapande och visuellt stark butiksmiljö.