This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Kunden bygger Sigurd Larsens möbel

Kunden bygger Sigurd Larsens möbel

Ett samarbete mellan Hornbach och den danske designern Sigurd Larsen lanseras i januari 2018. Uppdraget: Att formge möbler som alla ska kunna bygga.

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 

Toyota levererar förarlöst åt Pizza Hut

Toyota levererar förarlöst åt Pizza Hut

Pizza Hut och Toyota har inlett ett samarbete som syftar till att utforska möjligheterna med förarlösa leveranser. Dessutom utvecklar man befintliga leveransrutiner med ny teknik. 

Mood Stockholm plattform för nytt mode

Mood Stockholm plattform för nytt mode

Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.

EU-projekt ska göra handeln mer digital

EU-projekt ska göra handeln mer digital

Små och medelstora företag inom besöksnäring och handel ska höja sin digitala kompetens. Det är målet med ett nytt EU-projekt som beviljats miljonbelopp.

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.

Europapremiär för Renaults flaggskepp

Europapremiär för Renaults flaggskepp

Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken, som blir den första av sitt slag i Europa, öppnar i februari. 

Euronics satsar på den lokala handeln

Euronics satsar på den lokala handeln

Euronics Sverige inleder en genomgripande omprofilering och satsar på en rad nyetableringar. Under 2018 ska ett 70-tal av Euronics Sveriges drygt 80 butiker profileras om och få en enhetlig profil. 

Fem dagligvarutrender som formar 2018

Fem dagligvarutrender som formar 2018

Digitaliseringen av dagligvaror är fortfarande i sin linda. Men året 2018 för med sig nya digitala affärsidéer, uppdaterade kundkrav och nyskapande teknik. Här är fem tunga trender inför det kommande året.

Asics har nytt flaggskepp på Femte avenyn

Asics har nytt flaggskepp på Femte avenyn

Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.