This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Amazon Prime snart i vartannat hem

Amazon Prime snart i vartannat hem

Lojalitetsprogrammet Amazon Prime kommer att finnas i hälften av alla hushåll i USA innan årets slut. Det finns en tung anledning till framgången.

Mall of America firar 25 år

Mall of America firar 25 år

Det har redan firats i flera månader, men det är den 11 augusti den stora dagen infaller. Då fyller Mall of America 25 år – så här firar ett av världens mest kända köpcentrum.

Lyxvarumärke lanserar e-handel i Kina

Lyxvarumärke lanserar e-handel i Kina

Lyxvarumärket Louis Vuitton har lanserat e-handel i Kina. I första skedet är det en mjuk lansering som också ska fungera som test för projektet.

Subway lanserar nytt digitalt butikskoncept

Subway lanserar nytt digitalt butikskoncept

Snabbmatskedjan lanserar ett uppdaterat koncept med som anpassats för den digitala konsumentens vanor. Tolv enheter ska nu testas och utvärderas. 

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

Ny teknik ska identifiera missnöjda kunder

En ny teknik baserad på facial recognition utvecklas nu för användning i butiksmiljö. Systemet ska automatiskt identifiera missnöjda kunder och analysera kundbeteenden över tid.

Allt fler män ansvarar för matinköpen

Allt fler män ansvarar för matinköpen

Drygt åtta av tio män ansvarar för inköpen av dagligvaror i hushållet. Inspirationen hittar man i allt högre grad online. Det visar en ny undersökning som kartlagt mäns vanor och attityd gällande inköp och matlagning.

Dagligvarukedja satsar på robotar i butik

Dagligvarukedja satsar på robotar i butik

Dagligvarukedjan med hundratalet butiker satsar nu på en robot som ska optimera verksamheten och fyllnadsgraden i hyllorna. I utvecklingsarbetet deltar även ett universitet. 

16 koncept som vill etablera sig i Sverige

16 koncept som vill etablera sig i Sverige

Jakten på nya publikdragande koncept är intensiv. Och intresset för den svenska marknaden är stort, här är 16 franchisingkoncept som vill etablera sig i Sverige.

Strategin som går hem hos Gen Z

Strategin som går hem hos Gen Z

Varumärken som vill gå hem hos generation Z ska satsa på många möjligheter att interagera och transparenta relationer. Det visar en ny studie som målar upp bilden av en målgrupp som värdesätter hållbarhet och äkthet.

Uniqlo säljer mode i varuautomat

Uniqlo säljer mode i varuautomat

Uniqlo planerar att installera varuautomater. Men inte för att sälja halvtorra mackor, godis och dricka, i stället laddas maskinerna med mode för konsumenter på språng.