This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Tio spådomar om framtidens retail

Tio spådomar om framtidens retail

Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 

Här öppnar landets första cykelgarage

Här öppnar landets första cykelgarage

Det nya centrumet som växer fram ligger mitt i korsningen av en flertal viktiga cykelvägar. I köpcentrumet som byggs öppnas passande nog landets första center för parkering och underhåll av cyklar.

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

Digitala kundupplevelser prioriteras allt mer

Nordiska företag har börjat prioritera en mer holistisk syn på kundupplevelsen. Men trots att frågan prioriteras är ansvaret utspritt och den uppnådda nivån i verksamheterna relativt låg. Det visar en ny undersökning.

Maxjenny öppnar pop up i Stockholm

Maxjenny öppnar pop up i Stockholm

Den svenska designern Maxjenny Forslund har sina rötter i Skåne men har hela sitt yrkesliv arbetat i Köpenhamn. Nu öppnar hon sin första pop up-butik i Sverige.

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.

Framgång via sömlöshet och personalisering

Framgång via sömlöshet och personalisering

Fyra av tio handlare saknar grundläggande anpassningsmöjligheter och över en tredjedel erbjuder en shoppingupplevelse som inte är strömlinjeformad. Detta trots att personalisering och sömlöshet är avgörande inom morgondagens retail. 

Fysiska butiker avgörande för Allbirds

Fysiska butiker avgörande för Allbirds

Det ekologiska varumärket säger själva att det är världens skönaste skor. De har fans som Emma Watson och Ryan Gosling. Nu öppnar de sin andra butik som bland annat innehåller ett gigantiskt ekorrhjul.

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

"Det tar oftast längre tid för kunden att hitta idén än för oss att tillverka skon". Nike introducerar nu ett nytt och mycket snabbt system för personalisering i butik.

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Mer än hälften (51 procent) av dagligvaruförsäljningen är nu digitalt influerad. De senaste åren har påverkan ökat dramatiskt, men det finns ett glapp mellan kundens förväntan och det dagligvarukedjorna levererar.