Millennials har fötts in i den digitala tiden, de har världen för sina fingertoppar. Men en ny studie visar att det kan vara skadligt för hälsan.
Varumärket har burits av bland annat kronprinsessan Victoria och världsartisten Madonna. I dag öppnar Maxjenny! en ny pop up-butik.
Aspelin Ramm Fastigheter har tecknat hyresavtal om 3 200 kvadratmeter för volymhandel intill Hederondellen i norra Kungsbacka.
Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.
Lush har satt kurs för att minska koldioxidutsläppen i sin produktion. Man gör det bland annat genom att använda segelfartyg för sina varutransporter.
Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.
En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.
Wall of Art är en e-handelsplattformen för oupptäckta konstnärer och kreatörer. Nu satsar företaget på fysiskt och tillfälligt konstgalleri i köpcentrumet.
Skådespelaren och entreprenören Jessica Alba inleder ett samarbete med en leverantör av måltidslösningar. Först ut blir ett komplett paket för en date night.
Automater där man kan köpa högkvalitativt kaffe har vi rapporterat om ett flertal gånger. Nu har trenden tagit ny fart, bland annat på flygplatser.