Ikeas CDO delade under WRC med sig av grunderna i företagets digitala utveckling. Barbara Martin Coppola berättade om tre nödvändiga hörnstenar i strategin.
Livskraftiga handelsföretag är viktiga för att stadskärnan. Nu kraftsamlar handlarna i centrala Västerås för att vässa sin digitala kompetens.
Dagens konsumenter är redo att göra medvetna val när de e-handlar, men företagen har inte hängt med. Det visar E-barometern för det första kvartalet 2019.
Fem miljoner meter eller cirka 17,5 miljoner kassakvitton, totalt 20 ton papper. Det är vad City Gross sparat sedan man införde digitala kvitton i samtliga butiker för ett år sedan.
Nio av tio konsumenter återvänder till butiker som använder sig av musik, visuella inslag och dofter. Det visar en ny undersökning.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
En årlig kartläggning visar att den projekterade ytan har minskat sedan förra året. Ökad e-handel och nya kundbeteenden sägs vara anledningen.
I Europas största konsumentundersökning för butikskedjor fick Lidl flest röster och vann därmed priset ”Retailer of the Year Europe 2018-–2019”.
Toppchefen belönades under World Retail Congress med utmärkelsen Woman of the Year. Själv vill hon se fler kvinnor på ledande positioner inom retail.
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.