Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.
Inom kort får Gallerian tillskott av såväl nya som gamla bekanta. Alla tre aktörer ingår i Gallerians tjänst för hemleverans under coronakrisen.
”Det kommer ge oss helt nya insikter kring korsförsäljning att arbeta vidare med”.
Zoo.se är en av Europas största djuraffärer med e-handel, veterinärklinik och butik. Nu expanderar man och öppnar ny butik med miljömässiga ambitioner.
Indiska erbjuder nu hemleverans i stora delar av Sverige. Den som vill kan dessutom bli guidad genom köpet via telefon.
Erbjuder allt man behöver för en lyckad hemester. ”Vi behöver galna idéer för att kunna klara denna kris”.
Sainsbury’s har valt att utöka satsa på en AI-baserad helhetslösning för sin försörjningskedja.
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.
Ellos inleder ett samarbete med blomsterleverantören House of Flowers. Ambitionen är att erbjuda ett trendigt utbud av växter och torkade blommor.
Många vänder sig till e-handeln för att göra sina inköp under krisen – här är kategorierna som ökar och minskar mest.