This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker

Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker

Ingka Group, i praktiken den största Ikea-återförsäljaren, investerar mer än tre miljarder euro i nya och befintliga butiker.

Så ska Lululemon dubbla omsättningen

Så ska Lululemon dubbla omsättningen

Varumärket Lululemon har haft en positiv utveckling under de senaste åren. Nu siktar man på att dubbla omsättningen.

Innovativ återanvändning sätts i fokus

Innovativ återanvändning sätts i fokus

Ett nytt forskningsprojekt syftar till att göra återanvändning till norm och på sikt lika enkelt och tillgängligt som nyköp.

Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln

Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln

Eventet Mapic satsar med full kraft på årets upplaga. Temat är det nya ansikte detaljhandeln visar upp efter två års pandemi.

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.

Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik

Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik

”Vi vill kunna vara geografiskt utspridda på så många platser som möjligt”, säger försäljningsdirektör Fredrik Skarp.

Automation förändrar apotekets roll

Automation förändrar apotekets roll

En satsning på micro fulfillment centers ska vässa företagets fulfillment – och frigöra tid för medarbetare i butik.

Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten

Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten

Amazon Go tar nu sitt vidareutvecklade kassalösa koncept utanför stadskärnan. Se bilderna inifrån butiken!

Kronans öppnar apotek i metaversum

Kronans öppnar apotek i metaversum

”Vi är övertygade om att framtidens apotek handlar om att kunna erbjuda bästa möjliga service till kunder i alla kanaler”.

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.