Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.
Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.
Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.
Kunderna som handlar i Birchbox fysiska butik har tre gånger högre livstidsvärde än onlinekunderna. Därför prioriteras fysisk retail, och nu är siktet inställt på Europa.
Det har pratats mycket om den fysiska butikens död på sistone. Men e-handelns utveckling skvallrar om motsatsen, onlineaktörerna öppnar butiker som aldrig förr.
Omnichannel leder till att kunderna spenderar mer, och dessutom blir man mer lojala. Det visar en undersökning bland 46 000 konsumenter. Samma studie visar också att tre av fyra använder flera kanaler när de shoppar.
I den sömlösa detaljhandeln berikar onlinetekniken kundupplevelsen även i den fysiska butiken. Här är sju tekniska måsten som banar väg för den nya online to offline-upplevelsen.