Kassafunktionen är en vanlig källa till irritation. Särskilt för den nya teknikdrivna konsumenten som gärna handlar med sin smartphone. Nu vill Ikea snabba på utcheckningen.
De teknikdrivna konsumenterna leder utvecklingen framåt och tar kontroll med sina smartphones. Och för första gången någonsin görs fler köp online än i fysiska butiker. Det visar en färsk undersökning som kartlägger den moderna omnikanalkunden.
Aldrig har innovation och nytänkande varit så hett i detaljhandeln – men att genomföra förändringarna är inte alltid så lätt. Här är de åtta ämnesområden det pratas mest om i den disruptiva handeln just nu.
"Varför bara begränsa sig till internet?” E-startup öppnar butik med kundlounge.
Bekvämlighet, pris, valmöjligheter och upplevelser är avgörande faktorer i framtidens detaljhandel. Men begreppen innebär inte längre vad de brukade göra, den uppkopplade konsumenten har gett dem helt nya innebörder. Det visar en ny studie.
Från i dag lanserar NetOnNet lanserar Swish som betalsätt för köp som görs på NetOnNet.se.