JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

  MåsteläsningPersonerTrender
I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Hypade Away bygger en global community

Hypade Away bygger en global community

  OmnichannelDetaljhandelNyheter
Det har varit mycket snack om Away de senaste åren. Företaget, som säljer väskor och accessoarer för resor, grundades för tre år sedan är nu redo för nästa steg. Nu väntar 50 nya butiker och en global community ska byggas.
Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

  OmnichannelM-handelE-handel
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  MåsteläsningDetaljhandelKundupplevelser
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  OmnichannelNy teknikMåsteläsning
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  OmnichannelKonsumentbeteendeKundupplevelser
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Nytt koncept för fygital handel

Nytt koncept för fygital handel

  Nya butikerNyheterE-handel
Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.
Öppnar pop up med inriktning på e-handel

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

  OmnichannelPop upButikskoncept
E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.
Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

  KundupplevelserProOmnichannel
Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.
Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  MåsteläsningKonsumentbeteendeUndersökningar
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

  DetaljhandelKundupplevelserNy teknik
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Aesop säkrar holistisk kundvy

Aesop säkrar holistisk kundvy

  InternationelltKundupplevelserDetaljhandel
Med en molnbaserad plattform skapar Aesop en enhetlig och 360-gradig vy av kunden. Man vill på så sätt säkra att samtliga kontaktytor innebär en positiv upplevelse.
Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

  TrenderKundupplevelserPro
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

  KundupplevelserOmnichannelPro
Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

  MåsteläsningProNy teknik
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
Jysk öppnar fysisk online-butik

Jysk öppnar fysisk online-butik

  E-handelDetaljhandelPro
Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.
Molting – framtiden för fysisk handel

Molting – framtiden för fysisk handel

  PersonerTrenderOmnichannel
Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

  ProLogistikInternationellt
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

  OmnichannelE-handelPro
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Bättre service med paketskåp i butik

Bättre service med paketskåp i butik

  DetaljhandelOmnichannelLogistik
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.