Arket bjuder in till sin vision

Arket bjuder in till sin vision


AI-genererade vintips i matbutiken

AI-genererade vintips i matbutiken

Kedjan lanserar ett nytt AI-verktyg som ska göra det enklare att välja vin på plats i butik.

Ny trend identifierad i svensk e-handel

Ny trend identifierad i svensk e-handel

E-handelsåret har börjat svagt enligt en ny rapport som även visar på ett förändrat kundbeteende.

Utökad satsning på Space-as-a-Service

Utökad satsning på Space-as-a-Service

MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.

Nike och Skims skapar nytt varumärke

Nike och Skims skapar nytt varumärke

Nike och Skims har skapat ett nytt varumärke tillsammans. Ambitionen är skaka om branschen med nya innovativa produkter.

Nytt butikskoncept räddar överskott

Nytt butikskoncept räddar överskott

Nu lanseras ett helt nytt butikskoncept som tar till vara på överskott. ”Vi vet att behovet är stort bland målgruppen”.

Dior öppnar sin första butik i Sverige

Dior öppnar sin första butik i Sverige

Det franska modehuset Dior öppnar under 2026 en konceptbutik i Stockholm.

Varumärke öppnar i strategiskt fjälläge

Varumärke öppnar i strategiskt fjälläge

Ser en fortsatt stark efterfrågan på sina produkter i fysiska butiker, vilket återspeglas i en ökad försäljning.

Arkivet öppnar butik i Malmö

Arkivet öppnar butik i Malmö

Second hand-konceptet Arkivet etablerar en butik i centrala Malmö. Det blir Arkivets sjätte butik och den första för kedjan i Skåne.

Forskare söker väg till hållbar handel

Forskare söker väg till hållbar handel

Svenska forskare inleder jakt på hållbara strategier för detaljhandeln.