E-handeln har utvecklats snabbt de senaste åren. Det ställer nya krav på lösningarna konsultbolagen levererar. För att möta detta har Avensia stärkt sin kompetens genom tre nya rekryteringar.
I juli öppnar second hand-organisationen en ny 1 450 kvadratmeter stor butik med hög modegrad. "Vi har blivit en självklar spelare inom detaljhandeln."
I samband med att ett stort antal butiker rustas upp passar nu Lidl på att göra ytterligare satsningar. Ett café rullas ut i ett flertal butiker och ett nytt take away-koncept testas.
Vi har tidigare berättat om varumärket Axel Arigato och dess minimalistiska butik i London. Nu öppnar man en pop up i Bibliotekstan i Stockholm.
Retro- och hållbarhetstrenden ger gamla saker ett nytt och annorlunda värde. I en ny forskarstudie kring "re:heritage" har man studerat hur gamla saker nu säljs på ett nytt sätt där atmosfären är avgörande.
Kungsleden har tecknat ett nytt hyresavtal med H&M om 3 000 kvadratmeter i Växjö. Det blev startskottet för ombyggnaden och moderniseringen av affärshuset Tegnér.
Jean-Jaques Guével har anställts som ny VD på franska varumärket Zadig & Voltaire. Med en bakgrund från flera ledande positioner inom LVHM group kommer han närmast från Céline som internationell direktör.
Roof top-serveringarna var sommarens stora trend under 2016. Allt tyder på att den bara växer stig starkare i år, och bland de allra hetaste finns en gigantisk futuristisk robot.
Fyra av fem svenska män anser att passform är viktigast för att en kostym ska vara snygg. Samtidigt är deras kunskap om storlek och passform bristande. Detta vill modekedjan nu ändra på.
Adyen har tillsammans med The Next Web utsett årets svenska vinnare och representant till The Next Web Conference Europe. Matsmart har nu chans att vinna det internationella priset Tech5.