Tre e-strateger rekryteras till Avensia

Tre e-strateger rekryteras till Avensia

E-handeln har utvecklats snabbt de senaste åren. Det ställer nya krav på lösningarna konsultbolagen levererar. För att möta detta har Avensia stärkt sin kompetens genom tre nya rekryteringar.

Här öppnar second hand med hög modegrad

Här öppnar second hand med hög modegrad

I juli öppnar second hand-organisationen en ny 1 450 kvadratmeter stor butik med hög modegrad. "Vi har blivit en självklar spelare inom detaljhandeln."

Lidl lanserar café i butik

Lidl lanserar café i butik

I samband med att ett stort antal butiker rustas upp passar nu Lidl på att göra ytterligare satsningar. Ett café rullas ut i ett flertal butiker och ett nytt take away-koncept testas.

Axel Arigato öppnar minimalistisk pop up

Axel Arigato öppnar minimalistisk pop up

Vi har tidigare berättat om varumärket Axel Arigato och dess minimalistiska butik i London. Nu öppnar man en pop up i Bibliotekstan i Stockholm.

Gamla saker säljs på nytt sätt

Gamla saker säljs på nytt sätt

Retro- och hållbarhetstrenden ger gamla saker ett nytt och annorlunda värde. I en ny forskarstudie kring "re:heritage" har man studerat hur gamla saker nu säljs på ett nytt sätt där atmosfären är avgörande.

Fortsatt utveckling av affärshuset Tegnér

Fortsatt utveckling av affärshuset Tegnér

Kungsleden har tecknat ett nytt hyresavtal med H&M om 3 000 kvadratmeter i Växjö. Det blev startskottet för ombyggnaden och moderniseringen av affärshuset Tegnér.

Ny VD på varumärket Zadig & Voltaire

Ny VD på varumärket Zadig & Voltaire

Jean-Jaques Guével har anställts som ny VD på franska varumärket Zadig & Voltaire. Med en bakgrund från flera ledande positioner inom LVHM group kommer han närmast från Céline som internationell direktör.

Här är sommarens hetaste roof top

Här är sommarens hetaste roof top

Roof top-serveringarna var sommarens stora trend under 2016. Allt tyder på att den bara växer stig starkare i år, och bland de allra hetaste finns en gigantisk futuristisk robot.

Turnérar för bättre passform

Turnérar för bättre passform

Fyra av fem svenska män anser att passform är viktigast för att en kostym ska vara snygg. Samtidigt är deras kunskap om storlek och passform bristande. Detta vill modekedjan nu ändra på.

Matsmart vidare i internationell tävling

Matsmart vidare i internationell tävling

Adyen har tillsammans med The Next Web utsett årets svenska vinnare och representant till The Next Web Conference Europe. Matsmart har nu chans att vinna det internationella priset Tech5.