Jan Näveri kommer tillbaka till Pulsen Retail och kliver in i rollen som konsultchef. Det är ytterligare ett led i Pulsenkoncernens satsning på retailområdet.
En storsatsning inleds nu på forskning om hållbar konsumtion. I projektet ingår företag som Ica, Max, Ikea och Hemtex. Med en budget på 45 miljoner kronor är målet att öka andelen hållbar konsumtion.
Man har tidigare lanserat kategorin i sin fysiska butik i Roskilde. Nu lanserar e-butiken skönhets- och kosmetikprodukter under ”Beauty by Boozt”.
Gekås vision är sedan länge att skapa något större än en butik. Nu bygger man en lekplats för att de yngsta besökarna ska trivas ännu bättre.
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.
Bergendahls Food skapar en – enligt egen utsago – ny, effektivare och mer snabbrörlig organisation. Bergendahls koncernchef Peter Lund tar rollen som VD.
I höst öppnar Erikshjälpen Second Hand tillsammans med Hela Människan en second hand-butik i Motala. Preliminärt invigningsdatum är i november.
Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.