Man har tidigare lanserat kategorin i sin fysiska butik i Roskilde. Nu lanserar e-butiken skönhets- och kosmetikprodukter under ”Beauty by Boozt”.
Gekås vision är sedan länge att skapa något större än en butik. Nu bygger man en lekplats för att de yngsta besökarna ska trivas ännu bättre.
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.
Bergendahls Food skapar en – enligt egen utsago – ny, effektivare och mer snabbrörlig organisation. Bergendahls koncernchef Peter Lund tar rollen som VD.
I höst öppnar Erikshjälpen Second Hand tillsammans med Hela Människan en second hand-butik i Motala. Preliminärt invigningsdatum är i november.
Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.
Vasakronan har tecknat avtal med den nystartade kedjan om en restaurang i Nordstan. Med fokus på storstäder siktar man på ytterligare två etableringar under 2017.
Den första juni tar Antoine Huizinga, tidigare försäljningschef hos Björn Borg Benelux, över rodret som Managing Director för Björn Borg Benelux. Detta efter att tidigare MD Luc Versmissen har beslutat att anta nya utmaningar.
Mekonomen Group har rekryterat Åsa Källenius som ny CFO med tillträde den 15 augusti 2017. Åsa har tidigare varit CFO för Tele2 Sweden och har sedan 2016 drivit det egna bolaget Källenius Invest.