Nytt e-handelsrekord för Black Friday i Sverige

Nytt e-handelsrekord för Black Friday i Sverige

Utvecklingen har gått fort. För bara några år sedan var det få som kände till detaljhandelsaktiviteten Black Friday. Nu visar de första rapporterna på ett nytt försäljningsrekord.

Futuristisk arenashopping i Berlin

Futuristisk arenashopping i Berlin

Arkitekturen är futuristisk, och omgivningen fullkomligt kokar av utveckling. Köpcentrumet är strategiskt placerat intill en arena och i närhet av en transportknut.

Gram deltar i Europa Minskar Avfallet

Gram deltar i Europa Minskar Avfallet


Netto utökar sin satsning på DNA-märkning

Netto utökar sin satsning på DNA-märkning

Netto installerar DNA-spray vid ytterligare 25 butiker i Sverige. Detta efter att man genomfört tester i fem butiker som tidigare utsatts för rån.

Lidl satsar på solcellsdrivna laddare

Lidl satsar på solcellsdrivna laddare

Lidl har nu invigt en ny solcells- och laddningsanläggning. Här kan kunderna ladda sina elbilar och elcyklar gratis när de handlar och solcellerna beräknas dessutom leverera 20 procent av all el som butiken förbrukar.

”Kommunikationen viktig i förändringsarbetet”

”Kommunikationen viktig i förändringsarbetet”

Efter snart tre år som kommunikationsdirektör inom Coop Sverige lämnar Olle Axelsson över stafettpinnen till Anna Rasin. "Kommunikationen spelar en viktig roll i förändringsarbetet", säger hon.

Ny bokhandel öppnar i Gamla stan

Ny bokhandel öppnar i Gamla stan

Volante förlag går emot trenden och startar en ny, oberoende bokhandel mitt i centrala Stockholm. Den öppnar 26 november med namnet Gamla stans bokhandel.

Så disponerar svenskarna sin julbudget

Så disponerar svenskarna sin julbudget

Black Friday blir allt viktigare för julhandeln när fler butiker och kunder nu anammar den amerikanska traditionen. Och barnfamiljerna ökar sina julklappsinköp. Det visar en årlig julundersökning.

MQ öppnar fygitalt flaggskepp

MQ öppnar fygitalt flaggskepp

Nu öppnar modekedjan MQ ett fygitalt butikskoncept som bygger på en mix av online och offline. ”Vi vill underlätta för våra kunder”, säger VD Christina Ståhl.

Egen e-handel ökade försäljningen dramatiskt

Egen e-handel ökade försäljningen dramatiskt

Att komplettera försäljning via återförsäljare med egen e-handel har länge betraktats som en potentiell konflikt mellan varumärkesägare och återförsäljare En ny enkät visar nu på motsatsen.