Jaktia siktar på 30 butiker i Norge

Jaktia siktar på 30 butiker i Norge

Jaktia satsar på expansion utanför Sveriges gränser och öppnar 30 butiker i Norge. "För oss är det viktigt med fysiska butiker trots att näthandeln är på ingång".

Braid & blow öppnar på Åhléns City

Braid & blow öppnar på Åhléns City

Braid & blow har öppnat en hårstylingbar på Åhléns City i Stockholm. ”Vi utökar nu vårt erbjudande av tjänster ytterligare”.

Lexington gör entré hos Harvey Nichols

Lexington gör entré hos Harvey Nichols

Lexington Company fortsätter sin satsning i Storbritannien. Från och med denna vecka kommer det anrika varuhuset Harvey Nichols att erbjuda sina kunder hela Lexingtons heminredningssortiment.

Här pressas returtiden till 35 sekunder

Här pressas returtiden till 35 sekunder

Med hjälp av mobilen pressar nu kedjan tiden för att returnera en vara till 35 sekunder. Till en början gäller det varor köpta online, men i början av året ska även varor köpta i butik inkluderas.

Här öppnar Jungle Juice Bar

Här öppnar Jungle Juice Bar

Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar väcker mycket uppmärksamhet just nu. Det familjeägda juicekonceptet öppnar nu sin första bar i Sverige

Mall of Scandinavia Årets bästa köpcentrum

Mall of Scandinavia Årets bästa köpcentrum

Vinnarna av NCSC Sweden Awards 2017 utsågs i går kväll den 23 oktober under galakvällen på Sweden Urban Arena. Vinnare i kategorin Årets bästa köpcentrum är Mall of Scandinavia som ägs av Unibal-Rodamco.

Västerås Årets Purple Flag-stad 2017

Västerås Årets Purple Flag-stad 2017

För sitt kontinuerliga samt framgångsrika arbete med kvällsekonomin får de nu utmärkelsen Årets Purple Flag stad 2017. Utnämningen gjordes på Sweden Urban Arenas bankettmiddag den 23 oktober i Stockholm.

Johanna tog fjärdeplats i yrkes-VM

Johanna tog fjärdeplats i yrkes-VM

Johanna Hanson tog en hedrande fjärdeplats och en Medallion for Excellence vid yrkes-VM i Abu Dhabi. Grenen var Visual Merchandising.

”Food & Beverage står snart för 20 procent”

”Food & Beverage står snart för 20 procent”

Prognosen pekar på att mat och dryck kommer stå för en femtedel av omsättningen i europeiska köpcentrum. "Den största tillväxten ser vi inom frukost".

Samarbete i fokus på Urban Arena

Samarbete i fokus på Urban Arena

Sweden Urban Arena, mötesplatsen för köpcentrum, cityhandel, detaljhandel, Food & Beverage samt stads- och platsutveckling, har nu inletts på Stocholm Waterfront Congress Centre. Årets tema är samarbete.