Lidl har ingått avtal om ett förvärv av en så kallad 3-D-fastighet i centrala Mölnlycke. Den är belägen intill Hulebäcksgymnasiet och Wallenstamhallen och kommer rymma Lidls första butik i Mölnlycke.
Millennials har fötts in i den digitala tiden, de har världen för sina fingertoppar. Men en ny studie visar att det kan vara skadligt för hälsan.
Butiken har fokus på mat- och måltidsinspiration och satsar stort på färdig mat, med exempelvis en matbar för kunder på språng. Butiken är 2 800 kvadratmeter stor.
Varumärket har burits av bland annat kronprinsessan Victoria och världsartisten Madonna. I dag öppnar Maxjenny! en ny pop up-butik.
Aspelin Ramm Fastigheter har tecknat hyresavtal om 3 200 kvadratmeter för volymhandel intill Hederondellen i norra Kungsbacka.
Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.
Rapunzel of Sweden får nytt tillskott i ledningsgruppen i form av Anna Åkesson som tillträder tjänsten som Försäljningsdirektör.
Lush har satt kurs för att minska koldioxidutsläppen i sin produktion. Man gör det bland annat genom att använda segelfartyg för sina varutransporter.
Apoteksgruppen rekryterar en ny PR and Brand Director. Anna Bergstedt tillträder tjänsten den 21 augusti.
Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.