Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.
Vasakronan har tecknat avtal med Uniqlo som hösten 2018 slår upp dörrarna till sin första etablering i Sverige och Norden. Den öppnar i klassiska Sverigehuset vid Kungsträdgården.
Åhléns och Carin Wester har sedan ett drygt år tillbaka haft ett samarbete för varumärket Carin Wester. Nu kliver Carin in i rollen som ny designchef för hela Åhléns modeerbjudande.
Camilla Harfeld Pedersen blir ny landschef för Lindex Norge. Camilla har lång erfarenhet från modebranschen och kommer närmast från Bestseller som landschef för Vero Moda.
Amazon har de senaste åren intensifierat sina satsningar inom kategorin mode. En ny smart digital spegel skvallrar också om en fortsatt satsning. Med denna kan kunden prova plaggen innan de köps online.
Sophie Soop, e-handels- och digitalchef på House of Dagmar, rekryteras som affärsutvecklingschef.
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
Det är varumärkets första fristående butik för skönhet och kosmetik. Trots den relativt begränsade ytan innehåller Tom ford Beauty både innovativa idéer och ny teknik.
E-sportarna Astralis har inlett ett samarbete med ett modevarumärke. Företaget har tagit fram en specialdesignad kollektion för laget, anpassad för just e-sport.
Ledande personer inom såväl Google som Alibaba anser att pure players tid är förbi. Nu är det dags för en av de största onlinefundamentalisterna att krypa till korset. Hållbarhetskonceptet öppnar nu fysiska butiker.