
Nespresso stärker sin närvaro i London med en ny flaggskeppsbutik. Den nya butiken erbjuder bland annat smakprovningar, personalisering och hållbarhetsfokus. Området man öppnat i lockar till sig allt fler internationella varumärken.
Nespresso har öppnat en ny flaggskeppsbutik på Henrietta Street i Covent Garden, London. Butiken erbjuder en interaktiv kaffeupplevelse med smakprovningar, personliga gravyrer och ett återvinningscenter för kapslar.
Besökarna kan utforska sina kaffepreferenser i butiken genom smakprovningar och masterclasses. Butiken rymmer också en personaliseringsstation för gravyr av muggar. Man hittar också en återvinningshubb för använda kaffekapslar.
Nespresso ansluter sig till en rad internationella varumärken som nyligen öppnat i Covent Garden. Här är några av dem:
DRM-LND: Det svenska märket öppnade sin första internationella butik på 40 Neal Street.
Charlotte Tilbury: Skönhetsmärket har lanserat sin största butik hittills med ett nytt ”Skin Spa”-koncept på James Street.
Salomon: Outdoorvarumärket har öppnat en butik på Long Acre.
Urban Revivo: Det kinesiska modevarumärket har återvänt till Storbritannien med en ny butik på Neal Street.
Thule: Det svenska varumärket har öppnat på Neal Street i Seven Dials och erbjuder kreativa lösningar för ett aktivt liv.