KappAhl gör betalningar sömlösa

  LÄSTID: 1 MINUT

Sömlösa betalningar.
Samma betalningsalternativ i butik som online gör upplevelsen mer sömlös.

KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.

– Moderna, flexibla betalningslösningar oavsett om kunden handlar via nätet eller i butik är en del av vår ambition att utveckla ett sömlöst KappAhl, säger Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

Betalningslösningen blir, enligt ett pressmeddelande, en av hörnstenarna i KappAhls digitaliseringsresa. Kunderna erbjuds nu samma alternativ i de fysiska butikerna som de får online.

– Vi ser stora möjligheter att göra betalningsögonblicket smidigare och enklare för kunderna. Detta genom att erbjuda samma betalsätt oavsett köp via e-handel eller fysisk butik, säger Martin Tivéus, Nordenchef på Klarna.

Får SMS inför betalning

KappAhls digitala betalningstjänst Klarna In-Store innebär att kunden via sin smart phone kan välja att betala direkt, via delbetalning eller via faktura. Kunden anger mobilnummer i kassan och får direkt ett sms med en länk där man kan välja betalsätt och slutföra sin betalning.

Sömlösa betalningar.
Lösningen har nu rullats ut till samtliga butiker.

Tjänsten har rullats ut gradvis och finns från den första december tillgänglig i alla de 173 svenska KappAhl och Newbie-butikerna. Den första december finns tjänsten i de 96 norska butikerna och från fjärde december i Finlands 58 butiker.

Läs även: Fem mobiltrender som förändrar retail


Newbie 2 Klarna 7


Alibaba för in New Retail i bilhandeln

  Pro 3948 Nyheter 3197 Internationellt 1115 Kundupplevelser 193
Alibaba Group och Ford Motor har kommit överens om att inleda ett större samarbete. Ambitionen är att utforska nya sätt att förbättra kundupplevelsen inom bilhandeln. För Ford är detta ett led i en större satsning på den kinesiska marknaden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

Här är Alibabas sömlösa dagligvarukoncept

  Pro 3948 M-handel 129 Butikskoncept 640 Omnichannel 275
Alibaba har skapat ett helt nytt sömlöst dagligvarukoncept. Den nya modellen erbjuder en mer effektiv och flexibel upplevelse. Och hjärtat finns i mobilen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

WeChat Pay lanseras globalt i butik

WeChat Pay lanseras globalt i butik

  Nyheter 3197 Internationellt 1115 Sociala medier 91
Adyen rullar nu ut stöd för WeChat Pay, en av de mest populära mobila betalmetoderna i Kina. Handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda betalsättet.
Ikea vill bli självförsörjande med egenodlat

Ikea vill bli självförsörjande med egenodlat

  Ny teknik 385 Hållbarhet 157 Nyheter 3197
I dag lanserar Ikea ett globalt test för urban odling på koncernens globala mötesplats, Hubhult, Malmö. Det är det första steget för att undersöka möjligheten att bli självförsörjande med egenodlade grönsaker. 
Unitis elbilar dyker upp hos Media Markt

Unitis elbilar dyker upp hos Media Markt

  Hållbarhet 157 Pop up 127 Nyheter 3197
Svenska startupen Unitis elbil ska enligt planerna gå i produktion 2019. Nu har man tecknat avtal med Media Markt gällande showroom i två av kedjans varuhus.
Så ska Oxford Street bli gågata

Så ska Oxford Street bli gågata

  Cityhandel 195 Internationellt 1115 Nyheter 3197 Destinationer 136
Planerna för att förvandla Oxford Street i London till en gågata börjar nu ta form. "Vi skapar en av de finaste allmänna platserna i världen", säger borgmästaren.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

  Nya butiker 991 Nyheter 3197 Internationellt 1115 Butikskoncept 640
Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen. 
Augmented reality i Starbucks flaggskepp

Augmented reality i Starbucks flaggskepp

  Butikskoncept 640 Ny teknik 385 Pro 3948 Internationellt 1115
Starbucks expanderar nu sitt koncept Reserve Roastery internationellt. I samband med detta introducerar man också augmented reality som en viktig ingrediens.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Sveriges snabbaste e-butiker

Här är Sveriges snabbaste e-butiker

  Pro 3948 Nyheter 3197 Undersökningar 341 E-handel 782
Det finns fortfarande en hel del övrigt att önska, men prestandan hos svenska e-butiker har förbättrats avsevärt. Det visar Apica Web Performance Index.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Checka in e-ordern själv i matbutiken

Checka in e-ordern själv i matbutiken

  E-handel 782 Logistik 88 Pro 3948 Kundupplevelser 193
Dagligvarukedjan har lanserat en självbetjäning för incheckning av onlineordrar. Tjänsten är till för kunder som har beställt varor via click and collect.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Alexandra blir ny VD på Designtorget

Alexandra blir ny VD på Designtorget

  Karriär 160 Nyheter 3197 Design 257 Personer 163
Styrelsen för Designtorget har utsett Alexandra Wahlqvist till ny VD med tillträde i december. Alexandra Wahlqvist tar över efter Therese Lindblad som varit tillförordnad VD sedan den 30 juni.
Värmestrålning ska göra cityhandeln bättre

Värmestrålning ska göra cityhandeln bättre

  Ny teknik 385 Pro 3948 Cityhandel 195 Nyheter 3197
Ett lyckat test visar att cityhandeln kan utvecklas med hjälp av ny IR-teknik. Efter de första försöken ska nu metoden användas permanent i stadsmiljön. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handelskonsumtionen ökade 19 procent

E-handelskonsumtionen ökade 19 procent

  E-handel 782 Nyheter 3197 Undersökningar 341
E-handelskonsumtionen ökade med 19 procent under oktober månad jämfört med samma period i fjol. Det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Ewa är ny CFO på Åhléns

Ewa är ny CFO på Åhléns

  Personer 163 Karriär 160 Nyheter 3197
Ewa Buhre Gidlöf har rekryterats som ny CFO på Åhléns och tillträder sin tjänst i januari 2018. 
Skönt häng på Stockholms högsta julmarknad

Skönt häng på Stockholms högsta julmarknad

  Pro 3948 Köpcentrum 515 Kundupplevelser 193 Nyheter 3197
Söderhallarna i Stockholm bjuder in till en julmarknad på tionde våningen. Förutom julprodukter erbjuds "ett härligt häng med magisk utsikt över Södermalm".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ikea toppar studie om hållbara varumärken

Ikea toppar studie om hållbara varumärken

  Nyheter 3197 Hållbarhet 157 Undersökningar 341
Ikea rankas högst i Svensk Hållbarhetsranking – Sveriges mest omfattande studie om hållbara varumärken. Studien mäter hur den svenska allmänheten ser på 200 företag utifrån hållbarhet, samhällsansvar, öppenhet och långsiktighet.
Stärker lokala handelns konkurrenskraft

Stärker lokala handelns konkurrenskraft

  Cityhandel 195 Pro 3948 Produktutveckling 275 Nyheter 3197
Nu ska fastighetsägare, handlare och kommunen satsa på stadskärnan i Filipstad. "Vi vill tillsammans stärka den lokala handelns konkurrenskraft", säger Maria Frisk på Fastighetsägarna
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hållbar pure player öppnar fysiska butiker

Hållbar pure player öppnar fysiska butiker

  Omnichannel 275 Mode 260 Hållbarhet 157 Nyheter 3197
Ledande personer inom såväl Google som Alibaba anser att pure players tid är förbi. Nu är det dags för en av de största onlinefundamentalisterna att krypa till korset. Hållbarhetskonceptet öppnar nu fysiska butiker. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nicklas ny Head of Development på Shoppa

Nicklas ny Head of Development på Shoppa

  Nyheter 3197 Karriär 160 Personer 163
Shoppa expanderar internationellt och har rekryterat Nicklas Kittelmann som har tillträtt positionen Head of Development.