KappAhl gör betalningar sömlösa

 

Sömlösa betalningar.
Samma betalningsalternativ i butik som online gör upplevelsen mer sömlös.

KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.

– Moderna, flexibla betalningslösningar oavsett om kunden handlar via nätet eller i butik är en del av vår ambition att utveckla ett sömlöst KappAhl, säger Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

Betalningslösningen blir, enligt ett pressmeddelande, en av hörnstenarna i KappAhls digitaliseringsresa. Kunderna erbjuds nu samma alternativ i de fysiska butikerna som de får online.

– Vi ser stora möjligheter att göra betalningsögonblicket smidigare och enklare för kunderna. Detta genom att erbjuda samma betalsätt oavsett köp via e-handel eller fysisk butik, säger Martin Tivéus, Nordenchef på Klarna.

Får SMS inför betalning

KappAhls digitala betalningstjänst Klarna In-Store innebär att kunden via sin smart phone kan välja att betala direkt, via delbetalning eller via faktura. Kunden anger mobilnummer i kassan och får direkt ett sms med en länk där man kan välja betalsätt och slutföra sin betalning.

Sömlösa betalningar.
Lösningen har nu rullats ut till samtliga butiker.

Tjänsten har rullats ut gradvis och finns från den första december tillgänglig i alla de 173 svenska KappAhl och Newbie-butikerna. Den första december finns tjänsten i de 96 norska butikerna och från fjärde december i Finlands 58 butiker.

Läs även: Fem mobiltrender som förändrar retail