KappAhl gör betalningar sömlösa

  LÄSTID: 2 MINUTER

Sömlösa betalningar.
Samma betalningsalternativ i butik som online gör upplevelsen mer sömlös.

KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.

– Moderna, flexibla betalningslösningar oavsett om kunden handlar via nätet eller i butik är en del av vår ambition att utveckla ett sömlöst KappAhl, säger Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

Betalningslösningen blir, enligt ett pressmeddelande, en av hörnstenarna i KappAhls digitaliseringsresa. Kunderna erbjuds nu samma alternativ i de fysiska butikerna som de får online.

– Vi ser stora möjligheter att göra betalningsögonblicket smidigare och enklare för kunderna. Detta genom att erbjuda samma betalsätt oavsett köp via e-handel eller fysisk butik, säger Martin Tivéus, Nordenchef på Klarna.

Får SMS inför betalning

KappAhls digitala betalningstjänst Klarna In-Store innebär att kunden via sin smart phone kan välja att betala direkt, via delbetalning eller via faktura. Kunden anger mobilnummer i kassan och får direkt ett sms med en länk där man kan välja betalsätt och slutföra sin betalning.

Sömlösa betalningar.
Lösningen har nu rullats ut till samtliga butiker.

Tjänsten har rullats ut gradvis och finns från den första december tillgänglig i alla de 173 svenska KappAhl och Newbie-butikerna. Den första december finns tjänsten i de 96 norska butikerna och från fjärde december i Finlands 58 butiker.

Läs även: Fem mobiltrender som förändrar retail


Newbie 2 Klarna 7


Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

Bezos siktar på 3 000 Amazon Go

  Internationellt 1268 Nyheter 3578 Pro 4349 Nya butiker 1135
Efter 14 månader av testande lanserades den första kassalösa Amazon Go-butiken. Nu siktar man på hisnande 3 000 butiker – så här ser planen ut.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-matbutik öppnar fysiska butiker

E-matbutik öppnar fysiska butiker

  Nya butiker 1135 Pro 4349 Cityhandel 255 Butikskoncept 762
Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Mode 347 Nyheter 3578 Personer 260 Retailtrender 46
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor. I höstens kampanj ”Sabina Ddumba for Scorett” står artisten intresse för skor – och det egna uttrycket – i fokus. Storyn paketeras i en minidokumentärsserie i tre delar som finns på scorett.se. … (läs mer)
Här öppnar H&M:s nya outletbutik

Här öppnar H&M:s nya outletbutik

  Köpcentrum 611 Mode 347 Pro 4349 Nya butiker 1135
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Jesper ny tillväxtchef på Airmee

Jesper ny tillväxtchef på Airmee

  Karriär 260 Nyheter 3578 Logistik 113
Nu utökar Airmee sitt team genom att Jesper Johnsson rekryteras till Head of Growth med ansvar för att driva tillväxt och kundutveckling. Jesper har en lång bakgrund inom logistikbranschen främst från DHL.
Därför utökar Ikea köksbutiken

Därför utökar Ikea köksbutiken

  Cityhandel 255 Nyheter 3578 Butikskoncept 762 Pro 4349
Ikea verkar ha hittat ett format som passar storstadsmänniskan. Nu har man beslutat sig för att utöka köksbutiken på Regeringsgatan i Stockholm. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

E-handeln ökar – trögt för ny teknik

  Pro 4349 Ny teknik 465 E-handel 881 Undersökningar 396
E-barometern för det andra kvartalet 2018 visar – föga överraskande – att försäljningen online fortsatt ökar. Rapporten dyker också ner i ny teknik som röststyrning och AI. Där går utvecklingen trögare. Än så länge, bör nog tilläggas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

  Nyheter 3578 Nya butiker 1135 Butikskoncept 762 Internationellt 1268
I dag klockan 11 öppnar Tesco ett lågpriskoncept för att möta den hårda konkurrensen från bland annat Aldi och Lidl. Det väntas vara startskottet för ett stort antal etableringar de kommande månaderna. 
Noll friktion med kassalös butik

Noll friktion med kassalös butik

  Nyheter 3578 Pro 4349 Ny teknik 465 Butikskoncept 762
Den kassalösa butiken har fått ett ansikte via Amazon Go. Nu lanseras ett liknande system som även andra handlare kan applicera i sina butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Amazon släpper fler Alexa-produkter

Amazon släpper fler Alexa-produkter

  Ny teknik 465 Nyheter 3578 Pro 4349
Amazon ska lansera åtta nya produkter med inbyggd Alexa-funktionalitet. Ambitionen är att ge kunderna tillgång till tjänsten var de än befinner sig. Och det finns en tydlig strategi bakom detta.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny sneakerbutik lanseras online

Ny sneakerbutik lanseras online

  E-handel 881 Nya butiker 1135 Nyheter 3578 Pro 4349
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Hållbarhet 201 Design 307 Personer 260 Retailtrender 46
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Cos öppnar flaggskepp på Tmall

Cos öppnar flaggskepp på Tmall

  Pro 4349 Mode 347 Internationellt 1268 Nyheter 3578
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu blir AR och VR vardagsmat

Nu blir AR och VR vardagsmat

  Trender 426 Nyheter 3578 Ny teknik 465 Undersökningar 396
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Nyheter 3578 Retailtrender 46 Hållbarhet 201 Design 307
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Linda Palmgren till Stadiums styrelse

Linda Palmgren till Stadiums styrelse

  Nyheter 3578 Karriär 260 Personer 260
I oktober tillträder Linda Palmgren som styrelseledamot i Stadium Groups styrelse. Med Lindas kompetens och erfarenhet inom främst det digitala medielandskapet vill företaget fortsätta att utmana sig själva och branschen. 
Kongahälla vässar sitt namn

Kongahälla vässar sitt namn

  Pro 4349 Handelsplatser 132 Köpcentrum 611 Nyheter 3578
Projektnamnet Kongahälla Shopping ersätts nu med Kongahälla Center. Parallellt med framtagandet av namnet har Adapta Fastigheter även tagit fram en visuell identitet med koppling till platsen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Anna-Lena Olsson utsedd till ny CIO

Anna-Lena Olsson utsedd till ny CIO

  Nyheter 3578 Karriär 260 Personer 260
Anna-Lena Olsson har rekryterats till rollen som CIO för Akademibokhandeln och Bokus. Hon kommer närmast från en roll som grundare och affärsområdesansvarig på innovationsbyrån Ignation.
Digitaliseringens tre måsten

Digitaliseringens tre måsten

  Trender 426 Personer 260 Pro 4349 Ny teknik 465
Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nollutsläpp för leveranser från Ikea

Nollutsläpp för leveranser från Ikea

  Hållbarhet 201 Nyheter 3578 Pro 4349 Logistik 113
Ikea-koncernen siktar på 100 procent utsläppsfria hemleveranser till 2025. I fem storstäder ska alla transporter hem till kund vara eldrivna senast år 2020.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!