KappAhl lanserar nytt koncept

  LÄSTID: 2 MINUTER

Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.

– KappAhls barnsortiment är uppskattat och står för en ökande del av  vår försäljning. Med KappAhl Kids prövar vi nya vägar att göra det ännu mer tillgängligt, säger Peter Andersson som är KappAhls finansdirektör och tillförordnade VD.

Digitalt sortiment i butik

KappAhl Kids blir kedjans andra fristående koncept, Newbie Store var det första. Hela KappAhls barnsortiment kommer rymmas i den drygt 300 kvadratmeter stora butiken.

Man erbjuder även hela KappAhls utbud via Shop Online in Store och Click&Collect.

Peter Andersson.

Ett skalbart KappAhl

Kedjan ser butiksnätet som en viktig del av distributionen i framtiden.

– Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för KappAhl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela KappAhl till exempelvis bara barn. Ett skalbart KappAhl, så att säga, säger Peter Andersson.


Läs även: KappAhl utser ny tillförordnad VD



Newbie Store 3 Newbie 2


Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Nyheter 3745 Pro 4543 Ny teknik 502 Kundupplevelser 326
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Nyheter 3745 Detaljhandel 120 Ny teknik 502 Visual Merchandising 169
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Detaljhandel 120 Kundupplevelser 326 Pro 4543 Design 325
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startups och innovationer i ny lounge

Startups och innovationer i ny lounge

  Detaljhandel 120 E-handel 942 Nyheter 3745
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln. 
Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Nyheter 3745 Mode 388 Detaljhandel 120 Cityhandel 280
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

De är Sveriges bästa 7-Elevenhandlare

  Nyheter 3745 Karriär 318
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Ny butik i Empire State Building

Ny butik i Empire State Building

  Internationellt 1332 Destinationer 153 Detaljhandel 120 Nya butiker 1196
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flexibilitet viktigare än snabbhet

Flexibilitet viktigare än snabbhet

  Undersökningar 427 Pro 4543 Detaljhandel 120 Logistik 134
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

City Gross underlättar flexande

City Gross underlättar flexande

  Konsumentbeteende 319 Pro 4543 Detaljhandel 120 Produktutveckling 304
Allt fler väljer bort kött helt eller delvis. Det är bakgrunden till att City Gross nu gör en satsning som ska underlätta för flexitarianer. "Vi ska bli det självklara valet". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Mode 388 Nyheter 3745 Hållbarhet 228 Retailtrender 59
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Ny HR-direktör på Avensia

Ny HR-direktör på Avensia

  Karriär 318 Nyheter 3745 E-handel 942 Personer 328
Åsa Afshari är nytillträdd HR-direktör på Avensia, verksamma inom digital handel. Nu senast kommer hon från tjänsten som HR-chef på Ikea IT.
Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

  Varumärken 269 Hållbarhet 228 Nyheter 3745 Pro 4543
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Nyheter 3745 Design 325 Visual Merchandising 169 Butikskoncept 818
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny marknadschef på LloydsApotek

Ny marknadschef på LloydsApotek

  Nyheter 3745 Karriär 318 Personer 328
Annelie Söderberg har rekryterats som marknadschef på LloydsApotek. Hennes främsta fokus blir att utveckla och tydliggöra företagets marknadsposition.
Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

  Internationellt 1332 Nyheter 3745 E-handel 942 Pro 4543
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Vigårda öppnar mötesplats i Västerås

Vigårda öppnar mötesplats i Västerås

  Nyheter 3745 Köpcentrum 667 Cityhandel 280 Personer 328
Nu fortsätter Vigårda sin expansion och öppnar en restaurang med bar i centrala Västerås.
Franskt mode till Bibliotekstan

Franskt mode till Bibliotekstan

  Mode 388 Cityhandel 280 Nya butiker 1196 Nyheter 3745
Det franska modevarumärket Maje öppnar i maj sin första fristående konceptbutik i Skandinavien.
Offensiv strategi för McDonald’s

Offensiv strategi för McDonald’s

  Nya butiker 1196 Nyheter 3745 Pro 4543
Under de kommande fem åren ska McDonald’s i Sverige växa med 30–40 restauranger. Här öppnar man i år.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fler produkter och tjänster från Brandless

Fler produkter och tjänster från Brandless

  Pro 4543 Produktutveckling 304 Internationellt 1332 Nyheter 3745
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!