LYX ANNO 2018. Selfridges har gjort sin första reklamfilm på 40 år, och det är dessutom den första för bio. Den kommer att visas i London, Manchester och Birmingham under de kommande fem veckorna.
Bik Bok på Kungsgatan i Stockholm nyöppnar den 25:e april – varumärkets första flagship store i Stockholm. Ambitionen är att skapa en mötesplats.
Passionen för mode är avgörande för Inditex framgång de kommande åren. Det menar VD och Styrelseordförande Pablo Isla. Men den viktigaste faktorn handlar om något helt annat.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.
Öppnar inom kort på NK i Stockholm. Historien började med en blogg och har nu växt till ett mycket populärt Instagramkonton med eget klädmärke.
Streetinriktade Caliroots har öppnat en ny butik på . Här knyter man samman digitalt och fysiskt – dessutom introducerar man ett "öppet lager".
Det finns många likheter mellan den svenska och kanadensiska modemarknaden. Nu tar Lindex steget in i Kanada och öppnar ett flertal butiker på de viktigaste marknaderna i landet.
Benetton har invigt sitt nya flaggskepp. Själva konstaterar man att konceptet är informellt, med ytor för hi-tech. Spektakulära LED-portaler lockar in kunderna.
H&M finns nu tillgängliga via den kinesiska e-handelsplattformen Tmall som ägs av Alibaba. Diskussioner förs även om lansering av övriga varumärken i koncernen.