The Classy Issue öppnar på NK

  LÄSTID: 2 MINUTER

Modevarumärket The Classy Issue öppnar inom kort på NK i Stockholm. Historien började med en blogg och har nu växt till ett mycket populärt Instagramkonton med eget klädmärke.

Inför lanseringen av butiken har NK intervjuat VD Jonathan Marenius. Här är delar av den intervjun.

The Classy Issue är från början en inspirationsportal på Tumblr. Berätta om hur modemärket kom till.

– The Classy Issue har lockat miljontals besökare på Tumblr från hela världen, när Frank Ocean, ASAP Rocky, Kanye West med flera började följa oss insåg vi vilken potential varumärket hade. Vi började med att trycka enstaka hoodies med TCI:s logga för privat bruk. De blev snabbt efterfrågade och i takt med att intresset för våra kläder ökade bestämde vi oss för att producera i större volymer, och det var så modevarumärket kom till.


Läs även: Så ska NK bli ett varuhus i världsklass


Hur känns det att öppna på NK och vad ser ni mest fram emot?

– Det känns verkligen som en fjäder i hatten att lansera på NK, Sveriges främsta butik och varuhus och att få dela hylla med flera världsberömda varumärken. Vi ser mest fram emot att ha en speciellt utvald butik i Stockholm dit kunder kan gå för att se och känna på våra produkter.

Vad har ni för drömmar för märket i framtiden?

– The Classy Issue ska växa både i Sverige men främst internationellt. Vi tror och drömmer om att bli nästa svenska exportsuccé.

Källa och bild: NK.


NK 24


KungSängen öppnar i Sickla

KungSängen öppnar i Sickla

  Handelsplatser 150 Butikskoncept 837 Nyheter 3788 Pro 4592
Sängtillverkaren KungSängen befinner sig i en utvecklingsfas och öppnar ny butik i Sickla. Konceptet innehåller ett affärssystem med integrerad kassalösning för butiker och webbshop.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

  E-handel 960 Detaljhandel 152 Pro 4592 Varumärken 271
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidstron stiger i butik och online

Framtidstron stiger i butik och online

  Nyheter 3788 Detaljhandel 152 E-handel 960 Undersökningar 435
Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.
Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

  Nyheter 3788 Internationellt 1348 Detaljhandel 152 Pro 4592
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mode med känsla för arkitektur

Mode med känsla för arkitektur

  Detaljhandel 152 Butikskoncept 837 Visual Merchandising 174 Internationellt 1348
Varumärket har öppnat butik i Coal Drops Yard vid Kings Cross i London. Det är resultatet av ett samarbete som syftade till att definiera synen på mode – och arkitektur.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Youtubers flyttar in i the Lobby

Youtubers flyttar in i the Lobby

  Pro 4592 Sociala medier 101 Nyheter 3788 Handelsplatser 150
Under 30 dagar förvandlar Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus "zaitr0s" Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew The Lobby till ett nydanande mediehus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

  Nyheter 3788 Handelsplatser 150 Pro 4592 Nya butiker 1215
Efter en lång tids letande har Mio hittat ett butiksläge i Luleå. I samband med Toys R Us stängning öppnades möjligheten för Mio att etablera sig i Storhedens handelsområde i Luleå.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

  Pro 4592 Retailtrender 60 Köpcentrum 680 Nyheter 3788
I samarbete med Atrium Ljungberg presenteras den första centrumplacerade Jobboxen. I boxen, som liknar en fotoautomat, finns det en inbyggd Ipad där besökaren kan söka jobb via en videointervju.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Möter konsumenten med marknad

Möter konsumenten med marknad

  Kundupplevelser 336 Pop up 154 Nya butiker 1215 Butikskoncept 837
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum expanderar

Nytt containercentrum expanderar

  Handelsplatser 150 Köpcentrum 680 Design 332 Pro 4592
Konceptet ska fungera som en inkubator för lokala handlare och restauratörer. Nu öppnar man det andra centrumet, även detta är byggt av anpassade fraktcontainrar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Åhléns blir Twilfits första återförsäljare

Åhléns blir Twilfits första återförsäljare

  Nyheter 3788 Detaljhandel 152 E-handel 960
Under hösten 2019 startar Twilfit ett samarbete med Åhléns. Då inleds försäljning av Twilfits egna sortiment i Åhléns varuhus samt via e-handel.
Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

  Nya butiker 1215 Kundupplevelser 336 Pro 4592 Nyheter 3788
Olav Thon Gruppen satsar på ett nytt eventcenter i Mirum Galleria i Norrköping. På 4 000 kvadratmeter ska man erbjuda ett brett utbud av nöjen och aktiviteter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Annika Elfström ny CIO på Lindex

Annika Elfström ny CIO på Lindex

  Nyheter 3788
Annika Elfström blir ny CIO på Lindex och medlem i koncernledningen. Annika kommer närmast från rollen som digital transformationschef på Stena Rederi.
”För enkelt att utropa butiksdöd”

”För enkelt att utropa butiksdöd”

  Detaljhandel 152 Pro 4592 Handelsplatser 150 Personer 346
Att utropa butiksdöd och prata om e-handeln som ett hot är för enkelt. Framtidens handel ställer helt nya krav på fastighetsägare och arkitekter. Det menar Jonas Ericsson, själv arkitekt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här blir kontantlösa butiker olagliga

Här blir kontantlösa butiker olagliga

  Nyheter 3788 Detaljhandel 152 Pro 4592
En ny lag gör kontantlösa butiker olagliga. Under sommaren träder den i kraft i staden där verksamheter som inte tar emot kontanter kommer att bötfällas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Skobutik + nagelbar = sant

Skobutik + nagelbar = sant

  Butikskoncept 837 Detaljhandel 152 Pro 4592 Kundupplevelser 336
Butikskedjan har inlett ett samarbete med en nagelbar. Ambitionen är att skapa en bättre helhetsupplevelse. "Vi bygger en community tillsammans med våra kunder". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Starbucks senaste flaggskepp

Se Starbucks senaste flaggskepp

  Design 332 Destinationer 155 Pro 4592 Butikskoncept 837
Den internationella satsningen på upplevelsebaserade flaggskepp fortsätter. Starbucks har nu öppnat sitt femte Reserve Roastery. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Testar tysta eldrivna nattleveranser

Testar tysta eldrivna nattleveranser

  Nyheter 3788 Pro 4592 Logistik 136 Hållbarhet 232
McDonald's har inlett försök med eldrift för leveranser av råvaror till utvalda restauranger i Stockholm. Projektet ska minska transportutsläpp samt bidra till en mer trivsam stadsmiljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Veganskt koncept till Stockholmsverken

Veganskt koncept till Stockholmsverken

  Pro 4592 Nyheter 3788 Köpcentrum 680 Cityhandel 282
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  Nyheter 3788 Omnichannel 333 Detaljhandel 152 Konsumentbeteende 322
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!