The Classy Issue öppnar på NK

 

Modevarumärket The Classy Issue öppnar inom kort på NK i Stockholm. Historien började med en blogg och har nu växt till ett mycket populärt Instagramkonton med eget klädmärke.

Inför lanseringen av butiken har NK intervjuat VD Jonathan Marenius. Här är delar av den intervjun.

The Classy Issue är från början en inspirationsportal på Tumblr. Berätta om hur modemärket kom till.

– The Classy Issue har lockat miljontals besökare på Tumblr från hela världen, när Frank Ocean, ASAP Rocky, Kanye West med flera började följa oss insåg vi vilken potential varumärket hade. Vi började med att trycka enstaka hoodies med TCI:s logga för privat bruk. De blev snabbt efterfrågade och i takt med att intresset för våra kläder ökade bestämde vi oss för att producera i större volymer, och det var så modevarumärket kom till.


Läs även: Så ska NK bli ett varuhus i världsklass


Hur känns det att öppna på NK och vad ser ni mest fram emot?

– Det känns verkligen som en fjäder i hatten att lansera på NK, Sveriges främsta butik och varuhus och att få dela hylla med flera världsberömda varumärken. Vi ser mest fram emot att ha en speciellt utvald butik i Stockholm dit kunder kan gå för att se och känna på våra produkter.

Vad har ni för drömmar för märket i framtiden?

– The Classy Issue ska växa både i Sverige men främst internationellt. Vi tror och drömmer om att bli nästa svenska exportsuccé.

Källa och bild: NK.