En ny rapport visar att svenska klädföretag årligen förlorar miljardbelopp på grund av olagligt kopierade produkter.
Kedjan utökar – efter ett lyckat test – sin satsning på förpackningsfritt till att omfatta 25 butiker.
Fortsatt prisfokus gör att butikskedjor på den grå marknaden går framåt. Det visar en ny studie.
Har fortsatt offensiva expansionsplaner för de kommande åren.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Nordiska Kompaniet och Min Stora Dag har ingått ett samarbetsavtal.
Annonser som man kan välja bort ger bättre resultat. Det visar en ny studie.
Morgondagens vinnare arbetar i realtid – med Real Time retail. Det framgår i en ny rapport som lyfter fram tre avgörande faktorer.
Anna Östergren har utsetts till ny marknads- och kommunikationschef på Myrorna.
Snabbväxande modekedja till Göteborg och Hemmakväll återvänder efter två år. Det är några av inslagen i veckans etableringsnyheter.