Ökningen för E-handeln i Sverige var blygsam under augusti. Men det finns en positiv parameter.
Swappie vill med en pågående pop up-satsning bidra till att förändra konsumenters beteenden.
Miljön är futuristisk men samtidigt lugn. Svensk startup har öppnat i retailintensivt område i London.
Här breddas restaurangutbudet när Holy Greens i dag den 18:e september öppnar sin nya restaurang.
Filippa K menar att detta bara är början på en resa mot mer hållbar produktion och konsumtion.
H&M lanserar just nu en ny generation butiker. En rad uppdaterade och nya koncept öppnas. Ambitionen: att erbjuda en ny upplevelse.
Lågpriskedjan Dollarstore fortsätter att expandera i Sverige med sin 132:e butik.
För tio år sedan flyttade Myrorna från till ett externt handelsområde. Nu väljer man att återvända till stadskärnan.
Nu lanserar svenska kedjan egenproducerad musik. Här är producenten och artisten man valt att samarbeta med.
Europeiska konsumenter har anammat prenumerationer. Detta toppar listan över vad som lockar mest.