Under Svenska Stadskärnors årskonferens delades priser ut till Årets Stadskärna, Årets BID-område, Årets Purple Flag-område och Årets centrumutvecklare.
MQ Marqet växlar upp sitt hållbarhetsarbete med second hand i allt fler butiker. Så mycket genererar satsningen.
Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.
Höganäs Kakel formar framtidens kundupplevelse i butik. Man gör det med en kombination av fysisk produkt och digital signage.
Motonet öppnar ännu ett nytt varuhus. Läs mer om kedjans expansion och Broman Groups 60-årsjubileum.
Trots att framtidens retail varit i fokus länge ser och känns butiker i mångt och mycket som de gjorde för 20 år sedan. Välkommen tillbaka till framtiden.
Kedjan Urban Outfitters lanserar ett nytt koncept. Det bygger på att det krävs mer än bara produkter för att lyckas nå den nya konsumenten.
Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.
Steen & Ström har utsett Kasper Bendixen till ny Chief Financial Officer. Han kommer närmast från Base Life Science.
Södertälje vill visa stadskärnan som en inspirerande mötesplats.