
Intressant för alla


Millennials uppkopplade – och ensamma
Millennials har fötts in i den digitala tiden, de har världen för sina fingertoppar. Men en ny studie visar att det kan vara skadligt för hälsan.

Studie: Butiksdöden begränsad och överdriven
Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.

Tio trender i den nya tidens retail
En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.

Fem sätt att öka kundernas lojalitet
Det finns många sätt att bygga lojalitet – och tusen och åter tusen sätt att rasera den. Här är fem enkla och konkreta åtgärder för att skapa mer lojala kunder.

Här föds nya innovativa Toys”R”Us
Toys“R”Us lanserar ett nytt butikskonceptet lagom till jul. Man gör det tillsammans med ett av detaljhandelns mest innovativa och uppmärksammade företag.
Internationellt Produktutveckling Detaljhandel B8ta Toys"R"Us #butikskoncept #samarbeten #nya butiker

Sex av tio väljer helst fysisk butik
Kunder som handlar DIY och trädgård håller sig helst till fysiska butiker. Om butiken de brukar handla i stänger föredrar de en annan lokal butik framför e-handel.

Undvik retaildöden – se varningstecknen i tid
Den fysiska detaljhandeln genomgår en tid av stora förändringar – som långt i från alla överlever. Här är varningstecknen som skvallrar om att er verksamhet har problem.

Hållbart mode – så vill kunden ha det
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.

Lösning för delningsekonomi går på export
Husqvarna fortsätter sin läroresa inom delningsekonomin. Nu rullar man ut den digitala verktygsboden i fem länder. "Att dela sällanköpsvaror är framtiden".