Tusentals produkter ska förses med information om hur de påverkar miljö och samhälle.
Coop har tagit fram en digital assistent. Den baseras på AI-teknologi och utvecklas i takt med att den får fler frågor och utmaningar från kunderna.
Jysk överger sin ”tysta” strategi för invigningar. ”Kunderna kommer att få vara med om en öppning i ny tappning”, säger butikschef Amanda Hansson.
Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.
Marknadsplatser. E-handelsplattformen Shopify inleder ett samarbete med Walmart. Den digitala dörren öppnas därmed till miljontals konsumenter.
Produkter och lösningar är handplockade för att passa storstadens livsstil. Ikea har öppnat en svensk version av den lokala servicebutiken.
Systemet ger kontroll över kundflödet och hur många kunder som vistas i butiken i realtid. Ett nytt samarbete ska göra tjänsten tillgänglig för fler butiker.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Nestlé provar att sälja produkter utan förpackningar. Försöket genomförs i utvalda butiker tillsammans med ett startup-företag.
Butiker som inte tar hälso- och säkerhetsfrågor i samband med COVID-19 på allvar kan komma att få betala ett dyrt pris. Det visar en ny undersökning.